Επτά χρόνια διακυβέρνησης συμπληρώνει σε λιγότερο από δύο μήνες η ΝΔ. Θα περίμενε κανείς ότι προβλήματα που εντοπίστηκαν στην αρχή της ανάληψης της εξουσίας δεν θα παρέμεναν ακόμα άλυτα. Όμως, ειδικά για τους πολύπαθους δικαιούχους συντάξεων χηρείας, κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει.Επτά χρόνια πέρασαν και μόλις την περασμένη εβδομάδα, η νυν υπουργός Εργασίας, Νίκη Κεραμέως, γνωστοποίησε σε τηλεοπτική της συνέντευξη την πρόθεσή της να προχωρήσει σε νομοθετική ρύθμιση, ώστε να μην προκύψει περικοπή εισοδήματος για κανέναν που λαμβάνει τη συγκεκριμένη παροχή. Έπρεπε βέβαια να προηγηθεί η απόφαση του ΣτΕ που ανοίγει τον δρόμο για να καταργηθεί μία από τις δύο εθνικές συντάξεις που λαμβάνουν οι εν λόγω δικαιούχοι (μία από τη δική τους σύνταξη και μία από τη σύνταξη χηρείας του θανόντος συζύγου τους), για να ακολουθήσει η συγκεκριμένη δήλωση.Προφανώς και «μετρήθηκαν» και οι αντιδράσεις των συνταξιουχικών οργανώσεων, αλλά και μεμονωμένα των συνταξιούχων της χώρας, οι οποίοι ανησυχούν (δίκαια) για τυχόν μελλοντική μείωση στο εισόδημά τους. Δεν είναι (προεκλογική) ώρα για να παίζουμε με αυτά τα ζητήματα. Άλλωστε, οι συνταξιούχοι στήριξαν δις την κυβέρνηση Μητσοτάκη και στις εκλογές του 2019, αλλά και στις εκλογές του 2023. Αν διαρραγεί (και) αυτό το μέτωπο, τι θα δείξουν οι επόμενες δημοσκοπήσεις; Και πώς θα φτάσει η κυβερνώσα παράταξη μέχρι τις εκλογές; Άρα, πρέπει να καλυφθεί (νομοθετικά) η υπόθεση και να πέσουν οι τόνοι.Παραμένει όμως η απορία, γιατί δεν υπήρξε η σπουδή για μια ανάλογη παρέμβαση, νωρίτερα. Όταν η κυβέρνηση είχε την ευκαιρία να «τακτοποιήσει» το θέμα, χωρίς να υπάρχει ο κίνδυνος για πολιτικό κόστος. Οι προκάτοχοι της κυρίας Κεραμέως (κατά σειρά, Γιάννης Βρούτσης, Κωστής Χατζηδάκης, Άδωνις Γεωργιάδης, Δόμνα Μιχαηλίδου) προτίμησαν να μην κρατήσουν αυτή την «καυτή πατάτα». Να την αφήσουν για τον επόμενο. Και τώρα, η κυρία Κεραμέως, αναγκάζεται να συρθεί από τις εξελίξεις…Μόνο που το ζήτημα των συντάξεων χηρείας δεν τελειώνει εδώ. Υπάρχει και το πρόσθετο «θέμα», με την περικοπή από 70% σε 35%, με την πάροδο της τριετίας, για όσους δικαιούχους συνεχίζουν να εργάζονται ή συνταξιοδοτηθούν. Μέτρο που εφαρμόζεται σε όσους προέρχονται από το Δημόσιο, όχι όμως και σε όσους προέρχονται από τον ιδιωτικό τομέα! Μιλάμε για την απόλυτη παράνοια: Η Πολιτεία δίνει σύνταξη χηρείας εδώ και επτά χρόνια σε δικαιούχους από τον ιδιωτικό τομέα, στους οποίους θα έπρεπε να έχει περικόψει (βάσει νόμου) στο μισό τη συγκεκριμένη παροχή.Άρα, αν τώρα γίνει απόλυτη εφαρμογή του σχετικού νόμου, χιλιάδες άνθρωποι κινδυνεύουν να υποστούν δραματικές περικοπές, ενώ θα τους αναζητηθούν και αναδρομικά ποσά (σε βάθος έως και επτά ετών, ανά περίπτωση). Εκεί, αποτελεί ερωτηματικό, αν θα υπάρξει ανάλογη νομοθετική ρύθμιση. Και έρχονται εκλογές…